Wednesday, September 5, 2012

HOBI TERBARU KU DARI KAMERA HANSET KE DSLR

SEBENARNYA HOBI MENANGKAP GAMBAR INI TELAH LAMA MEYELINAP DI DALAM DARAH YANG MENGALIR DI DALAM BADANKU INI. BERMULA DARI TINGKATAN 3 SEKADAR MEMINJAM KAMERA KODAK KAKAK KU ITU, TELAH MEMBUATKAN AKU MINAT MENGAMBIL GAMBAR. HANYA MENGAMBIL GAMBAR KENANG-KENAGAN SEWAKTU ZAMAN SEKOLAH MENENGAH DAN SELALU MEMCUCINYA. MAKLUMLAH KAMERA KODAK ZAMAN FILEM.

SO DUIT RAYA YANG TERKUMPUL AKU BELI SENDIRI KAMERA FILEM YASHICA KALAU TAK SILAP RM 50 JA TIME TUH YANG WARNA HITAM TUH. SO P MANA JA MESTI BAWA KAMERA INI. DAH HABIS SNAP P KEDAI AGFA KAT PEKAN KULIM TUH CUCI SAMPAI CINA KEDAI TUH PON KENAI AKU HAHAHAHAHAHAH. SO ZAMAN UNIVERSITI TAHUN 2003-2006 TIME TUH ORANG DOK GILA KAMERA DIGITAL. AKU MASIH PAKAI FILEM MAKLUMLAH DUIT X BANYAK NAK BELI KAMERA DIGITAL.

LEPAS HABIS UNIVERSITI UTARA MALAYSIA TUH AKU KERJA DI PASARAYA GAINT DAN DUIT PON BANYAK SIKIT. HIMPUN PUNYA HIMPUN DAPAT JUGA BELI HANSET BERKAMERA SONY ERICSSON K800I 3.2 MEGAPIKSEL. PANTANG ADA KAT MANA SURE SNAP PIC COZ LUALITI PIC DIA CANTIK. 8 TAHUN JUGA KAMERA INI HAHAHAHHAHAHA SETELAH DI RACUN (PENGARUHI) OLEH ABG IPAR YANG MULA-MULA BELI NIKON 60.TAK SILAP SAYA DALAM TAHUN 2007. SO APA LAGI FIKIRAN INI TELAH DI RACUNI OLEH KAMERA D60 TUH. SIMPAN PUNYA SIMPAN DUIT KELAUAQ  PULA D3000 SO BELI YANG TUH DULU LAH RM 2000 JUGA TIME TUH.

MERATA JUGALAH DOK USUNG NIKON D3000 NIH. P MANA SURE SNAP PUNYA. TAPI TIME TUH GUNA MOOD PROGRAM SAJA COZ TAK PANDAI NAK GUNA MANUAL DAN TIADA SIAPA YANG SUDI AJARIN. SO BUKA YOUTUBE LAH BELAJAR GUNA PROGRAM MOOD. DAN CIKGU YANG PERTAMA KALI MENGAJAR SECARA FORMAL IALAH ENCIK JALI DI MANA SAYA TELAH MENGIKUTI KURSUS FOTOGRAFI ANJURAN KOLEJ KOMUNITI KULIM.

SETELAH JEMU MENGGUNAKAN D3000 AKU JUAI KAMERA TUH DALAM MUDAH.MY. ADA BUDAK SERDANG KEDAH NAK BELI AKU JUAI MURAH JA DALAM RM1200 SIAP FILTER DAN BETERI GRIP SEMUANYA. SO DAH DAPAT TUNAI APA LAGI CARI BODY NIKON D90 LAH COZ BODY NI ADA MOTOR SO LEH GUNA LENZ YANG X DA MOTO. DALAM MASA SEMINGGU MENCARI AKHIRNYA KAWAN AKU SAFWAN BAGI NO TELEFON EN AZMI IBRAHIM DIA NAK JUAI D 90 RM1900. LEPAS TUH CALL TERUIH P COD KAT THE CARNIVAL SUNGAI PETANI, MINTA KURANG PUNYA KURANG DIA BAGI RM 1800 OK LAH TUH BODY PON OK LAGI. SO GUNA NIKON D90 SAMPAI SEKARANG DAN MASIH MENUNGGU UNTUK MEMBELI KAMERA BINGKAI PENUH D600 YANG KHABARNYA AKAN DI PASARKAN TIDAK LAMA LAGI

DI BAWAH INI HASIL YANG TAK SEBERAPA DARI SAYA

MAJLIS REPSEPSI KAWAN BAIK AKU KAPTAIN Z

SPONTAN SAJA IDEA MAI

TAMAN HI-TECH

ROMANTIKNYA



No comments:

Post a Comment